Veebikaubamaja – mugav shoppamine kodust lahkumata
Peab tunnistama, et kõik inimesed on arenemisvõimelised. Isegi mina. Veel mõni aeg tagasi ei suutnud ma kuidagi mõista, mismoodi on võimalik osta veebist ja sõna veebikaubmaja oli minu jaoks tundmatu. Mina tahtsin kõike ikka oma silmaga üle vaadata ja käega katsuda. Eriti võimatu näis osta riideid. Ma niigi vaevlen oma ebastandartse kehaga valiku puuduse käes, põrsas kotis, ehk proovimata rõivad, no mul pole seda aega, et hakata kogu mugavasti shopatud kaupa tagasi saatma.
Aga kui ikka millegagi su aju uuristatakse hakkab see lõpuks sulle teadvusesse jõudma. Nii võtsin ma ette reklaamitulvaga ülakallatuna veebikaubamaja Hansapost. Nagu pakkumine väitis – kõik ostud mugavasti ühest kohast ja seda kodust lahkumata. Kirsi tordile pani veel asjaolu, et väljavalitud kraam tuuake koju kätte. No ma lihtsalt pidin sellest võimalusest kinni haarama.
Veebikaubamaja – lai valik ning ostud toimetatakse mugavasti kohale
Number üks! Meil oli vaja murutraktorit. See tundus lihtsalt PEAB asi. Ja mis seal salata. Hansapostil oli huvitavaid pakkumisi – ostad nüüd kohe, saad veel seda-toda kingitusena kaasa. Valisime välja kauni musta murutraktori ja kingitusena sellele järelkäru ning trimmeri.
Seejärel tundus meile täiesti hädavajalik asi mullafrees. Jällegi hoolikalt uurimistööd tehes valisime välja mudeli MTD T/380M. Täislaks, lisaks mulla freesimisele sai sellele osta juurde lisavarustusena sügavkobesti, muldamisadra, koristusadra, kummirattad ja suured metallrattad. Suured põllupidamistööd ju silmeees. Kõikki neid võiks seal vaja minna.
Siis kulus ära veel madrats voodile 200×140 cm. Köögitäis varustust pottide, pannide ja muu hädavajaliku näol. Olin selleks hetkeks juba tüdinenud iga kord koos panniga maale sõitmisest. Kõik vajaliku veebikaubamajast välja valinud ja ühte ostukorvi suunanud, lugesime kokku veel viimased säästud, et saabumisel kullerile maksta. Jäime ootama…. No näiteks kinnitust või teadet, et millal meile kaup saabub. Ei miskit. Ühel hommikul napilt peale seitset heliseb telefon. Helistajaks Eesti Post: kas olete kodus, toome teile kauba ära.
???? et nagu ma olin just silmad Viimsis lahti teinud, päevaks plaanid tehtud ja nüüd teatab mulle kuller, et on suht ukse taga. No õnneks saime ikka kokkuleppele järgmiseks päevaks. Üleandmisel selgus, et kohale jõudis ainult murutraktor. Hakkasin asja Hasnapostist uurima. Selgus, et nemad ei suuda üldse hallata oma toodete logistikat. Nemad ei vastuta ülde mingi kohale toomise eest. Nii nagu neil tellimus tuleb ja siis, kuidas need kaubad kohale tulevad, saadavad kohe kulleriga edasi. Üritasin ikkagi selgitada, et mul on väga keeruline niimoodi igal suvalisel ajal kohale sõita. Kasutasingi nende veebikaubamaja teenust just reklaamitud mugavuse pärast, et kõik ühest kohast ja korraga. Hansaposti teenindaja ikkagi ei tagane oma päheõpitud tekstist – nii on, nemad mingi logistikaga ei tegele. Mina ikkagi paluma, et kas oleks võimalik ette näha, milla saabuvad ülejäänud minu tellitud tooted ja äkki oleks võimalik need koondada kokku ja ühel ajal välja saata. Ei – nende süsteem ei võimalda sellist asja. Ma küsin, et süsteem süsteemiks, kas äkki oleks võimalik süsteemiväliselt teha märge, et need kaubad lähevad KOOS ühel ajal välja. EI –nendel ei ole selline asi võimalik.
No see ajas juba täiega närvi. Olen ise töötanud suures tootmisettevõttes, kus on suur ladu, süsteemid ja veel üks lisaväärtus – paindlik inimlik lähenemine. Üritasin sellele klienditeendajale tema tööd õpetada. Lõpuks nõustus ta omalt poolt jälgima minu tellimust ja saatma asjad koos.
Ei läinud nädaladki, helistab jälle Eesti Post, temal mulle üks madrats ära tuua. Küsin, kas veel midagi. Ei, ainult see. Õnneks on Jõgeva kandi posti kullerid väga vastutulelikud ja saime jälle kokku leppida paari päevase vahega. Samas võtsin jälle ühendust Hansapostiga. Muidugi polnud toru otsa satunud klienditeendaja midagi kuulnud minu „eri“soovist saada kogu tellimus korraga ja kogu teema hakkas jälle otsast peale, kus teenindaja päheõpitud teksti roboti järjekindlusega mulle esitas ja mina sama jonnakalt üritasin selgitada, et kui vähegi tahaks kliendile vastu tulla, võiks raamidest välja poole vaadata.
Kannatajaks jäin ikkagi mina. Mugava kohaletoimetamise kuluks läks meil kokku kolm korda plaanimata sõitu 200 km Vilinasse ja 200 km tagasi. Ehk 1200 x kütus… x aeg=…… Mis te arvate, kas see veebikaubamaja veel eales meie valikus on. EI. Etteruttavalt võib öelda ka seda, et ÄRGE MINGE ODAVA PAKKUMISE ÕNGE. Kuigi ostuhind näib ahvatlevalt madal, lisa sinna transpordi kulud, ettenägematud kulud. Lisaks, kui meil trimmer üks päev otsad andis, polnud nagu väga kuhugi seda ka garantiikorras saata. Suhtlemine Hansapostiga oleks olnud pikk, aeganõudev protsess –sinna saata, vastust oodata, ilmselt jääda pika ninaga, et SEE asi ikka garantii alla ei kuulu. Hein vahepeal juba üle pea kasvanud.
Ostnud kohe otse poest saanuks me kätte kontrollitud, seadistatud, garantiiga kauba. Aga nüüd peame veebikaubamaja mugava shoppamise ikkagi remondikojas kinni maksma.